Close

Poslední příspěvky

Webinář Freelo & Vyfakturuj.cz

Na světě je záznam webináře o unikátním spojení nástroje pro řízení úkolů Freelo a online fakturačního systému Vyfakturuj.cz. Zjistěte, jak ušetřit energii a získat čas pro ak…
Více zde

Videonávody

Webinář Freelo & Vyfakturuj.cz

Na světě je záznam webináře o unikátním spojení nástroje pro řízení úkolů Freelo a online fakturačního systému Vyfakturuj.cz. Zjistěte, jak ušetřit energii a získat čas pro ak…

Více zde

Spokojený zákazník Vyfakturuj.cz: Jan Kalianko, hybná síla e-shop oboru

Jan Kalianko v rozhovoru pro Vyfakturuj.cz

Můžete se, prosím, stručně představit?
Nevím, jestli to půjde stručně, ale zkusím to. Jmenuji se Jan Kalianko a většina lidí mě zná jako konzultanta pro internetové obchody nebo jako organizátora mnoha e-shopařských akcí. Ve své podstatě by se dalo říci, že e-shopy jsou můj profesní život.

Co konkrétně vás teď živí?
Paradox je ten, že mě e-shop jako takový nikdy neživil. Když jsem ho měl, vše se reinvestovalo do dalšího růstu. Už posledních více jak 5 let se živím jako konzultant. Pomáhám e-shopům a postupně jsem se vyprofiloval zpět k tomu, co byla i moje diplomová práce na VŠ, k procesům v e-shopech a jejich nastavování.
Napsal jsem také v roce 2013 E-shop knihu, což byla a je do dneška asi jediná komplexní kniha, která provede e-shopaře budováním e-shopu pěkně od začátku. I po více jak 5 letech je po několika aktualizacích hodnotná a věřím, že kdo si ji přečte, neztratí ani minutu svého času.
Ale abych se vrátil zpět k otázce. Živí mě konzultace pro klienty. Za více jak 10 let jsem prošel více jak 150 různými školeními od marketingu, přes UX, provoz atd., pravidelně jezdím na různé konference v ČR, ale i Evropě nebo USA a mám tak hodně komplexní rozhled a záběr znalostí.
Díky tomu, že jsem sám provozoval e-shop, který nebyl o 5 objednávkách za měsíc, mám i vhled do reálné praxe. Pokud se k tomu přidají i moje další lidské stránky, tak trochu neskromně řeknu, že neznám v ČR nikoho s podobným zaměřením a zkušenostmi.

Kolik klientů ročně máte?
Ve většině případů nejsou procesní změny na pár dnů, a tak se s mými klienty vídáme vždy řádově minimálně několik měsíců. Když třeba zmíním jednoho aktuálního klienta s nábytkem, tak tam máme výhled na změny procesů na určitě 2 roky. To je ale trochu extrém, protože při obratu, který je už v devíticiferných číslech, dělají dnes vše manuálně a papírově. Jdeme postupně po jednotlivých procesech, které jsou potřeba a narovnáváme, jak to jen jde. Hodně nás tam ale brzdí vývojáři, jak to bývá zvykem.
Ale zpět k počtu klientů – mám vyzkoušeno, že optimální počet klientů, které dělám současně, je zhruba 4 až 5. Při větším počtu se mi začínají ztrácet detaily jednotlivých provozů a hlavně se pak sejde i více nutných věcí najednou a nejsem schopen reagovat dostatečně efektivně, což nemám rád. Raději méně klientů a dělat je pořádně, než hromadu a špatně.

Pojďme se podívat na Vyfakturuj.cz. Víme, že naši aplikaci využíváte a hojně. Můžete našim čtenářům přiblížit jak?
Ale ano, velmi rád. Já se přiznám, že Vyfakturuj.cz a jeho další doplňky chválím, kde to jen jde. Dříve jsem jako podnikatel fakturoval v Excelu. Jsem zastánce klasiky a nerad dělám velké změny, ale Vyfakturuj pro mě byl skok, kterého nelituji.
Vše mám on-line, navíc dnes v něm vedu jak fakturaci pro podnikání, tak pro 2 moje firmy, na které dělám akce. Strašně mi vyhovuje, že mi systém hlídá platby, které přijdou na účet, posílá upomínky a hromadu dalších detailů.
Opravdu neocenitelné je API a webhooky, které používáme při prodeji videí z akcí apod. Všechny moje prodejní weby jsou dnes napojeny na Vyfakturuj a neměnil bych. Dokonce velmi často dávám zpětnou vazbu a pár věcí se podle mě i v systému změnilo… No kde tohle dostanu!

Děkujeme za pochvalu, opravdu nás to těší. Máte pro naše čtenáře nějaký vzkaz závěrem?
Ale jo, proč ne, já jsem dost kritický člověk, a protože říkám věci někdy až moc otevřeně, tak mě někteří lidé nemají v lásce. To se stává. A tak když mi něco vyhovuje, umím to veřejně říci a podepsat se pod to.
Rád bych taky poděkoval za možnost rozhovoru. Doufám, že vašim čtenářům přinese inspiraci do jejich dalšího podnikání. Stejně tak bych určitě rád pozval všechny čtenáře na naše akce – jednak březnové Czech On-line Expo 2019, na kterém by neměl chybět nikdo, kdo vydělává nebo pracuje v on-line světě. Pokud jste e-shopař nebo prodáváte on-line, tak mrkněte očkem na E-shop klub, protože vás může hodně posunout. A pak určitě na podzim 2019 E-shop summit a E-shop akademie.

 

Tento článek byl vytvořen z velkého rozhovoru, který jsme pro obsáhlost a rozmanitost témat rozdělili na tři části. Další dvě si můžete přečíst tady a tady.

Na otázky odpovídal Ing. Jan Kalianko, přední český odborník v oboru internetových obchodů, zakladatel OnCon s.r.o. a neúnavný organizátor vzdělávacích akcí a projektů v oblasti e-shopů a prodeje on-line.

Jana Ulcová
Otázky pokládala Mgr. Ing. Jana Ulcová,
obsahová specialistka Redbit s.r.o
(Vyfakturuj.cz, SimpleShop, SimpleTicket).